e-Scooter 記事まとめ

・サンフランシスコの市と企業の間で少なくない衝突

・企業側のライダーへの教育が必須

・市は展開に認可がいるような法案を提出

・企業は市からの協力を得ようと必死になっている

wired.jp

40 percent of car trips are less than two miles long

Users are not required to wear a helmet in the District, but scooter companies encourage users to take precautions and avoid using headphones or carrying anything in their hands during a ride.

In San Diego’s Pacific Beach, there have been reports of tension among users and the public, with elderly residents complaining about scooters left along driveways and sidewalks. In Santa Monica, police have been cracking down on riders illegally using them on busy sidewalks.

He said the bikes have been used 63,000 times since operations began in September.(2018 March)

LimeBike also announced it has partnered with Georgetown University to launch a bike system on campus.

 

www.washingtonpost.com

・e-scooterの開発をしているのは中国スタートアップNinebotらしい

mikissh.com

 

 

thebridge.jp

シンガポールTelepodというスクータースタートアップ

kickstarterは失敗

・日本進出も視野に

・最初に目的地まで決める

・予約してからQRコードで解錠

・目的地に着いたら目的地にあるQRコードをスキャンすればロックが解除できる

www.youtube.com

 

・すでに2万台以上が街中に

Its e-scooter rides are priced at S$0.50 (US$0.35) per 15 minutes. The company also plans to roll out subscription passes, though it is still working on the specifics.

To register as a rider, users have to fork out a S$49 (US$35.50) deposit — an important step to prevent abuse considering the cost of each e-scooter (Wang did not disclose how much each unit cost but said it was in the hundreds).

First, the e-scooters are equipped with GPS and IoT sensors to track their location. Wang said that the sensors are also able to detect vibrations so if someone tries to take an e-scooter forcefully, the team would be notified.

It is also possible that, in the future, Neuron could share its data with government transport agencies to manage traffic conditions and roadworks planning, among other things.

For now, Wang said Neuron is working with insurance companies to not only insure the e-scooters, but also offer insurances to riders — at a minimal cost.

e27.co

 

f:id:seitam:20190331234952p:plain

 

machine-learning-stock-prediction.com

 神奈川県警による電動キックボードの法律上の扱い

www.police.pref.kanagawa.jp

 

thebridge.jp

 

japan.cnet.com

 

telepodについて

・ 

f:id:seitam:20190401000403p:plain

www.kickstarter.com

・良記事

・BIRDは電動スクーターのシェアリング専業だが、LIMEは電動スクーターをメインに、他にも電動アシスト付き自転車、通常タイプの自転車をラインナップとして持つ。同社のライドシェアは今年8月ではトータルで既に600万回利用されており、明確な内訳は提示されていないが、そのうち8割が電動スクーターによるものと市場では推測されている。BIRDは2018年の発表で同社の電動スクーターが100万回利用されていることを発表している

f:id:seitam:20190401000627p:plain



www.icr.co.jp

・スクーターを作成している中国メーカーについて

・中国でのe-scooterの拡大の可能性について

・シェアリングエコノミーが盛況な中国だが、意外なことに電動スクーターシェ アリングは基本的に禁止されている。日本と同様に、電動スクーターを含めたスクータ ー類の道路での使用が禁止されているためだ。 ただし公園や学校内などで乗ることはできるため、2017 年春には杭州市の産業パー ク内限定のサービスとして「uma」という電動スクーターシェアリングサービスが登場 している。「uma」はその後シンガポールに進出し、現地のスタートアップ名義でサー ビスを順調に拡大している。

https://www.clara.jp/wp-content/uploads/2018/08/20180815_escooter_Claraonline.pdf

 

・シェアリングサービスを提供する企業としては、割り勘アプリ「paymo」などを展開しているAnyPayが名乗りを上げている。同社では、シェアモビリティ事業に力を入れており、インドのDrivezyに3年間で100億円出資すると発表している。今回の電動キックボードシェアサービスは、コンパクトに折りたためるタイプのキックボードを使用。時速10~20km/hでの運用で、料金は1回当たり200~300円を想定している。

japan.cnet.com

https://www.grandviewresearch.com/industry-analysis/electric-scooters-market

U.S. electric scooters market

 

https://www.marketwatch.com/press-release/electric-scooter-market-global-potential-growthsharedemand-and-analysis-of-key-players-forecasts-to-2026-2019-02-06

The electric scooter market is anticipated to reach over USD 51,324 million by 2026. 

 

https://www.forbes.com/sites/adeyemiajao/2019/02/01/everything-you-want-to-know-about-scooters-and-micro-mobility/#271a7e545de6

・超良記事

 

f:id:seitam:20190409013940p:plain

f:id:seitam:20190409014002p:plain

f:id:seitam:20190409014238p:plain

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Lime_(transportation_company)

https://en.wikipedia.org/wiki/Bird_(company)

 

https://news.crunchbase.com/news/the-revenue-costs-and-margins-behind-birds-scooters/

各種数値が書いてある神記事

 

f:id:seitam:20190412115008p:plain

news.crunchbase.com